KUPOVINA I IZDAVANJE GARAŽA U BEOGRADU SVE UNOSNIJI BIZNIS

19. Oct 2022
Photo: freepik.com

Usled povećanja standarda građana koji imaju i po dva ili više automobila, kao i intenzivne izgradnje stambenih i poslovnih objekata, došlo je do velike potražnje za parking mestima i garažama u Beogradu. To je uticalo na znatno veću kupovinu garaža, kao i njihovo izdavanje u zakup, što je vremenom postalo sve unosniji biznis.

“To je biznis za koji vam ne treba ogromna količina novca da investirate u startu kao za stan. Ako uzmete primer da jedna garaža košta "iks" novca i da se izdaje za neki novac, vi stan ne možete toliko da platite i da izdajete", objašnjava Ivan Košutić sa portala Tvoja garaža, a prenosi espreso.co.rs.

Prema podacima Republičkog geodetskog zavoda, u prvoj polovini ove godine prometovano je gotovo 8.500 garaža ili garažnih mesta, što je 22 odsto više u odnosu na isti period prošle godine, dok je finansijski obrt uvećan za skoro 60 procenata. Takođe, prema statistici RGZ, pre tri godine na svakih pet stanova u Srbiji prodata je po jedna garaža, dok je na osnovu podataka za prvih šest meseci ove godine, svaki treći stan kupljen sa garažom.

"Mi se kao zemlja i kao gradovi odlučujemo za to da imamo minimalan broj parking mesta koji je propisan za određene sadržaje. U svetu i Evropi se prelazi uglavnom na određivanje maksimalnog broja parking mesta, ali je to ponekad neizvodljiva misija u smislu broja vozila koja određena porodica, čak i prosečna porodica, ne samo socijalno bogatije porodice, imaju dva, pa nekad čak i tri automobila", kaže dr Uroš Radosavljević, rukovodilac master studija Integralni urbanizam na Arhitektonskom fakultetu.

U glavnom gradu garažno mesto se može kupiti za 10.000 evra, ali u zavisnosti od lokacije cene se menjaju. Prema podacima RGZ, 90 odsto garažnih mesta u opštini Savski venac prodato je po cenama od 20.000 do 26.000 evra, dok je u opštini Stari grad prodata garaža za 37.000 evra.

"Ukoliko uzmemo u obzir da je prosečna cena rente garaže u prestonici 160 evra, na najatraktivnijim gradskim lokacijama, kao što su Vračar ili sam centar grada, na Voždovcu 85 evra, na Novom Beogradu od 100 do 120, a recimo na Banovom brdu i Savskom vencu je gotovo nemoguće naći garažu i garažno mesto da se rentira, onda možemo da konstatujemo da jeste u pitanju unosan posao", ističe Jelena Davidović sa portala Nekretnine.

Problem sa parkiranjem, kažu stručnjaci, u većim gradovima može da se reši na nekoliko načina - poboljšanjem javnog gradskog prevoza, metroom, promenom navika stanovništva, a u nekim zemljama se praktikuje ograničavanje broja automobila koje domaćinstvo može da poseduje.

"Postoje stambena naselja u kojima stanovnici praktično odustaju od korišćenja sopstvenog automobila. U Nemačkoj i nekim drugim evropskim gradovima je to praksa, tako da vi praktično kupovinom stambene nekretnine potpisujete ugovor da nećete postati vlasnik vozila. Ukoliko pribavite vozilo i registrujete vozilo na vaše ime, automatski ugovor prestaje da važi i morate da se iselite sa te lokacije", objašnjava dr Uroš Radosavljević.

Niz je rešenja, zaključuju sagovornici, ali ih je potrebno primeniti, pogotovu u gradovima kao što je Beograd, gde je od ukupnog broja prometovanih garaža u Srbiji u prethodnih šest meseci 80 odsto prodato u prestonici. Procene su da će se rentiranje garaža ili garažnih mesta još više razvijati kao unosan posao.

Izvor: espreso.co.rs

2024. © Sva prava zadržana. RealEstate-Magazine.rs. Developed by Creative Web
Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.