U NOVOM SADU GRADE SE TRI NOVA MOSTA, EVO KAKO ĆE IZGLEDATI JEDAN OD NJIH

12. Jan 2023
Photo: Vizualizacija: Grad Novi Sad

Novi Sad dobiće uskoro tri nova mosta – trenutno se gradi most između Kovilja i Petrovaradina, kao deo Fruškogorskog koridora, a počeli su pripremni radovi na izgradnji mosta u produžetku Bulevara Evrope i priprema se dokumentacija za izgradnju trećeg mosta, na temeljima starog Mosta Franca Jozefa.

„Novi Sad jedini je grad u Evropi u kojem se grade tri nova mosta”, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, prilikom prezentacije projekata ova tri mosta, koja je u utorak održana u Gradskoj kući u Novom Sadu.

Ministar je precizirao da će ukupna investicija koju Republika Srbija, Grad Novi Sad i Pokrajina izdvajaju za ova tri mosta, iznositi oko 370 miliona evra ili 1.250 evra po glavi stanovnika.

Vesić je istakao da tri nova mosta znače manje saobraćaja u gradu, manje zagađenja, veću zaštitu životne sredine i bolji i komforniji život svih građana  Novog Sada, a na taj način Srbija postaje mesto za bolji život svih ljudi.

„Srbija je jedna od retkih zemalja koja nastavlja da ulaže uprkos krizi zbog rata u Ukrajini. Nismo odustali ni od jednog projekta i ulažemo ove godine 3,6 milijardi evra u infrastrukturu. Trenutno nema većeg ekološkog projekta od Fruškogorskog koridora" rekao je Vesić.

Prema pisanju portala gradnja.rs, most koji će se graditi na na temeljima starog Mosta Franca Jozefa, biće pešačko-biciklistički. Konstrukcija duga 450 i široka 12 metara biće povezana sa tunelom iz kog će posetioci liftom moći da se prevezu do platoa na Petrovaradinskoj tvrđavi.

Vizualizacija: Grad Novi Sad

Sa petrovaradinske strane most će preći preko Dunavskog bedema i „ući“ u tunel koji će voditi do lifta. U pitanju je stari železnički tunel dugačak oko 350 metara, a njegov izlaz vodi do prostora u blizini „Lovotursa“. Most i tunel biće u potpunosti prohodni za pešake i bicikliste, dok će u delu tunela biti i promotivno-izložbeni prostor posvećen istoriji Petrovaradinske tvrđave.

Konstrukcija mosta biće čelična, a ograde staklene. Pod za pešake biće od drveta, dok će biciklističke staze biti od tartana. Most bi trebalo bi da bude izgrađen za 180 dana od početka radova.

Kako podseća portal gradnja.rs, na konkursu za idejno rešenje pešačko-biciklističkog mosta na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa organizovanog 2019. godine pobedu je odnelo rešenje koje potpisuju Fedor Jurić, Ivan Šuić i Ognjen Graovac. Pobedničko rešenje poslužilo je kao početna tačka za projektovanje ovog mosta na stubovima mosta Franca Jozefa.

Izvor: mgsi.gov.rs, gradnja.rs

2024. © Sva prava zadržana. RealEstate-Magazine.rs. Developed by Creative Web
Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.