STOP SHOP RITEJL PARKOVI: PIONIRI ZELENE GRADNJE

01. Aug 2023
Photo: CPI Property Group (Na slici: Maja Marić)

Od 2015. godine, kada je u Čačku otvoren prvi od 14 STOP SHOP ritejl parkova, koliko ih trenutno ima u Srbiji, ovaj brend postavlja trendove na našem tržištu, kako u domenu usluga, tako i u standardima ekološke gradnje. Niz pozitivnih promena koje ova kompanija pokreće u industriji nastavljen je i pod novim operaterom, češkom korporacijom CPI Property Group, koja je u poslednjem kvartalu 2022. godine preuzela deonice IMMOFINANZ-a, a samim tim i brend STOP SHOP. O aktuelnim projektima i planovima za dalji razvoj razgovaramo sa Majom Marić, menadžerkom operacija za tržište Srbije.

STOP SHOP ritejl parkovi su postali sinonim za moderno i ekološko iskustvo kupovine. Deo toga je i nova solarna elektrana na krovu objekta u Požarevcu. Koliko je ovaj projekat značajan za vas?

Solarna elektrana, koja je nedavno instalirana na krovu STOP SHOP-a u Požarevcu, počeće uskoro da proizvodi struju i zadovoljiće veći deo naših energetskih potreba. Očekivana godišnja proizvodnja preko 2.400 postavljenih fotonaponskih panela je 1.130,00 MWh „čiste“ energije, čime ćemo uštedeti oko 920 tona ugljendioksida. Koliko je ovaj pomak značajan govori podatak da istu količinu CO2 eliminiše iz atmosfere šuma od 26 hektara. Samostalnom proizvodnjom električne energije iz obnovljivih izvora želimo da doprinesemo održivijoj budućnosti i čistijoj životnoj sredini za građane Srbije, tako da će i ostali STOP SHOP ritejl parkovi u narednom periodu biti pokriveni fotonaponskim panelima. Takođe, ponosni smo na činjenicu da se od aprila 2021. svi naši objekti snabdevaju isključivo zelenom energijom iz obnovljivih izvora na osnovu posebnog ugovora sa Elektroprivredom Srbije. Uz to, naš STOP SHOP u Lazarevcu je opremljen vetrogeneratorom i fotonaponskim sistemom javne rasvete koji obezbeđuje čistiju energiju iz održivih izvora.

Urbana šuma u STOP SHOP parku u Lazarevcu / Foto: CPI Property Group

Svih 14 STOP SHOP ritejl parkova nose BREEAM sertifikat, pri čemu je kompanija i član Saveta zelene gradnje Srbije. Kako integrišete zelene standarde i održive prakse u svoje operacije?

Imamo posvećen tim koji na tome radi sa ciljem da naši objekti imaju minimalan ekološki otisak. BREEAM i ostali zeleni sertifikati su dokaz da smo u tome uspeli. Merenja ključnih indikatora, kao što su potrošnja energije, potrošnja vode, upravljanje otpadom i emisije ugljendioksida, pomažu nam da pratimo uticaj naših projekata na životnu sredinu i identifikujemo oblasti za unapređenje. Opšti utisak je da smo se već pozicionirali kao pioniri održive transformacije i da mnoga naša rešenja služe kao primer drugim kompanijama na tržištu.

Tako je STOP SHOP i prvi brend na tržištu Srbije u segmentu maloprodaje koji je punjačima za električna vozila pokrio ceo portfolio. To je naš način da doprinesemo razvoju elektromobilnosti i redukciji štetnih emisija u saobraćaju. Osim toga, naši posetioci mogu da naprave predah od kupovine na pametnim solarnim klupama sa punjačima za mobilne telefone, besplatnom Wi-Fi internet konekcijom i podacima o vremenu i kvalitetu vazduha. Naročito smo ponosni na urbane šume koje rastu u okviru STOP SHOP ritejl parkova u Lazarevcu, Vršcu, Subotici i Sremskoj Mitrovici, čime radimo na očuvanju biodiverziteta i kvaliteta vazduha. Ovakve poduhvate planiramo i na drugim lokacijama sa ciljem da dodatno oplemenimo usluge i promovišemo zelene trendove u našem okruženju.

U čemu  je tajna uspeha ritejl parkova u vreme kada se kupci masovno sele u online prostor?

Ovaj format provođenja slobodnog vremena ima brojne prednosti koje naši posetioci visoko vrednuju. Uz neprevaziđen doživljaj kupovine svim čulima, STOP SHOP parkovi nude širok spektar proizvoda i usluga sa povoljnim odnosom cene i kvaliteta. Reč je o prostoru za zabavu za celu porodicu, te naši objekti imaju i značajnu socijalnu dimenziju. Velika je prednost i to što se do STOP SHOP parkova lako stiže, budući da su koncentrisani u manjim gradovima, sa prostranim parkingom, zelenim okruženjem i prostorom za šetnju pod otvorenim nebom. Naše podneblje ovakve prakse vidi kao neprolazne, zbog čega mi svakodnevno težimo da unapređujemo usluge i ambijent ritejl parkova, te odatle dolazi i naša liderska pozicija na tržištu.

Kako će se dalje razvijati STOP SHOP centri?

Uz nove investicije u domenu održivosti, nastavljamo ulaganja u dalji razvoj i širenje. Za 2024. godinu u planu je izgradnja druge faze STOP SHOP-a Smederevo, kao i druge faze STOP SHOP-a Subotica. U oba slučaja reč je o dodatnom maloprodajnom prostoru na površinama od 5.000 do 6.000 kvadrata sa novim miksom domaćih zakupaca i svetskih brendova. Ono što nam je posebno važno na tom planu jeste da ćemo u budućnosti u projektima gradnje koristiti i reciklirane materijale. Naš cilj je da širimo usluge ka čistoj i održivoj budućnosti u nameri da potrošačima pružimo više inovativnih sadržaja u celokupnom iskustvu kupovine. U nadolazećem periodu nastavićemo da tragamo za prilikama za nova ulaganja, negujući epitet jedne od omiljenih destinacija na ritejl mapi naše zemlje. 

Tekst: Jovana Nikolić

Foto: CPI Property Group

2024. © Sva prava zadržana. RealEstate-Magazine.rs. Developed by Creative Web
Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.