Prva faza pasarele kod Savskog keja gotova za mesec i po dana

Za mesec i po dana biće završena prva faza pasarele kojom će se ostvariti veza Kalemegdana i Savskog keja, a na proleće počinje druga faza, istakao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić pri obilasku radova na ovoj lokaciji.

 

“Ova građevina će povezati Beogradsku tvrđavu i pešačku zonu, sa šetalištem duž Save i Dunava. Takođe, izgradnjom pešačke pasarele obezbediće se bezbedan prelazak preko frekventnog Bulevara vojvode Bojovića”, rekao je Vesić, najavivši da će tokom druge faze biti uređen parter ispod pasarele, a da do tada mora da se ukloni jedan bespravno podignut objekat. 

Vesić je podsetio da su počeli radovi na uređenju Topličinog venca, koji će biti deo integrisane pešačke zone, pa će do obale Save postojati još jedan pešački koridor.

“U toku je završna faza tendera za gondolu. Ona će povezati novobeogradsko Ušće i Beogradsku tvrđavu. Realizacijom ovih projekta, Grad  Beograd jasno stavlja do znanja da nam je pešački i biciklistički saobraćaj priritet”, zaključio je zamenik gradonačelnika. 

Prema njegovim rečima, vrednost ugovorenih radova za izgradnju pasarele sa izradom tehničke dokumentacije je 214 miliona dinara. Pešačka pasarela se gradi prema idejnom rešenju Mosta na Kalemegdanu, koje je izradilo JP „Beogradska tvrđava” 2008. godine, a rešenje je 2015. godine implementirano u gradski projekat IME, u okviru pešačke zone Knez Mihailove ulice.

“Ova pasarela je samo deo slagalice, koja se zove Strategija grada Beograda. Postavili smo tri cilja. Prvo je izmeštanje industrije iz centra grada. Drugo je promena hijararhije u saobraćaju, a treće je  silazak Beograda na reke. Pasarele nije samo obična građevina, već i umetničko delo koje su osmislili Britanac Ričard Dikon i naš stručnjak Mrđan Bajić. Kada se pasarela završi, siguran sam da će biti svetska atrakcija”, istakao je ovom prilikom Milutin Folić.  

Pešačku pasarelu od Savskog keja do rova Beogradske tvrđave čine dve celine. Prva je zavojita rampa sa liftovskom kulom i skulpturom na vrhu, a druga je pešački most koji prelazi iznad kolske i železničke sabraćajnice i završava se stepeništem.  Pešački most ima još dve pešačke grane, koje ga povezuju sa parkingom na krovu Beton hale i sa zelenom padinom na obodu Beogradske tvrđave. 

Izvor i foto: Beoinfo