Ada Mall pomera granice

Beograd će uskoro postati bogatiji za zgradu koja podiže standarde očuvanja životne sredine, estetike i funkcionalnosti, kako u Srbiji, tako i u regionu. Otvaranje Ada Mall-a planirano je na proleće 2019, a sam projekat predstavljao je poseban izazov za kompaniju GTC, a kako ističe Peđa Petronijević, izvršni direktor kompanije, i posebno uživanje.

„Šta nas je inspirisalo na investiciju vrednu preko 105 miliona evra – Beograd“,  uz osmeh priča izvršni direktor GTC-a. „Ovaj grad je večna inspiracija književnika, putopisaca i istoričara vekovima. Kako je to opisao Tin Ujević – „to je čitav ovaj svet koji požudno guta svaku novost i svaki nemir“. Upravo je ta neuhvatljiva jedinstvenost harizmatične energije postala izazov timu naših najvećih stručnjaka koji su radili na ovom projektu.“

Ada Mall predstavlja sve ono što srpska prestonica jeste, kako ističe naš sagovornik, mesto susreta raznih kultura, ideja, ukusa, pozitivnih vibracija i ljudi koji u vrevi života modernog čoveka 21. veka žele da pronađu oazu užitka.

Po čemu se projekat Ada Mall posebno izdvaja od drugih koncepata šoping centara?

Verujem da ćete za potrebe ovog intervjua iskoristiti brojne fotografije Ada Mall-a, tako da odgovor na ovo pitanje neće biti neophodan. Šalu na stranu, iako se možemo pohvaliti površinom za iznajmljivanje od 35 hiljada metara kvadratnih, sa tri nivoa maloprodajnog prostora i oko 100 lokala, ceo jedan nivo posvećen je zabavi, kafićima, restoranima sa nekoliko otvorenih terasa. Ono što ovaj centar za kupovinu izdvaja od svih drugih jeste činjenica da on neće izgledati kao mall na koji su Beograđani navikli, već je pored modernističke funkcije, stvaran tako da se svojom arhitekturom u potpunosti uklopi u predivan ambijent Ade Ciganlije, Čukarice i Banovog brda. Za razliku od većine modernih šoping objekata, Ada Mall ima velike staklene površine i pun je dnevnog svetla. Pažljivo birane biljne kulture u obilju krase kako terase, tako i enterijer. Lepotu okolnog reljefa pored spoljnog dizajna podražavaju prirodni materijali u samoj gradnji, kombinacija stakla i gipsa u boji, prekriveni vertikalnim drvenim elementima, zelenim zidovima, terasama i vrtovima. Kao zanimljivost, ali i posvećenost našeg tima, napomenuo bih da je centralni prostor Ada Mall-a inspirisan jedinstvenim prirodnim okruženjem, te da je napravljen u obliku Ada ostrva.

Zašto ste se odlučili baš za ovu lokaciju?

Uz činjenicu da je ovo jedan od najatraktivnijih delova grada, sa najvećim tranzitom posetilaca, naročito u letnjem periodu, bilo nam je veoma važno da objekat zelene gradnje pozicioniramo na lokaciju na kojoj će se najbolje uklopiti u okruženje i doći do izražaja. Ovaj rejon saobraćajno je odlično povezan sa nekoliko delova grada što omogućava da se do centra stigne veoma lako. Na kraju dana, samo ova lokacija posetiocima može da pruži jedinstveni doživljaj zalazećeg Sunca nad jezerom, uz čašu dobrog vina na terasi Ada Mall-a.

Ispričaću vam još jedan zanimljiv podatak iz kojeg je nastao današnji slogan „Mesto susreta“. Na mestu na kojem danas gradimo Ada Mall bila je „Čukareva mehana“ Stojka Čukara po kojoj je 1850. godine nastalo ime Čukarica. Kako zapisi tvrde, čovek ju je tu izgradio jer su baš tuda prolazili razni trgovci i putnici namernici koji su išli za Beograd, a kafana im je bila odlično mesto da odahnu pred odlazak u grad. Ukratko, ova lokacija je oduvek mesto susreta.

Ada Mall projektovan je u skladu sa LEED Gold/Platinum standardima i ovo nije prvi GTC objekat u Srbiji rađen u skladu sa zelenim standardima. Zašto ste se opredelili za zelenu gradnju?

Kao stanovnici ove predivne planete koja nam nesebično pruža sve svoje lepote, osećamo obavezu da o njoj brinemo i da naše ambicije ne ugrožavaju buduće generacije, koje se trudimo da što aktivnije osvešćujemo o značaju zaštite životne sredine. Ada Mall je projektovan sa LEED smernicama zelene gradnje i zadovoljava najviše energetske standarde. Takođe, podsticanje ekološki čiste energije nam je veoma važno tako da možete očekivati veliki broj punjača za električne automobile, ali i parking mesta za bicikliste.

Koje su prednosti ovakvog pristupa za zakupce, a koji su benefiti za posetioce?

Zakupci će moći da se predstave Beograđanima, ali i stranim posetiocima Ade koji su došli po sasvim drugačije šoping iskustvo. Oni će biti prikazani u novom, atraktivnijem okruženju u koje su ljudi došli da se opuste i zabave, te sa lakoćom i užitkom obavljaju kupovinu.

Sa druge strane posetioci će uvek imati dodatni benefit (zabavni, kulinarski i druge), slobodno parking mesto i veliki broj aktivnosti i jedinstvenih brendova na jednom mestu.

Svedoci smo pozitivnih kretanja u retail segmentu u Srbiji i razvoju novih koncepata. Šta očekujete od ovog projekta?

Takvo stanje na tržištu nam veoma odgovara jer nas dodatno podstiče da konstantno rastemo, stvaramo nove ideje i unapređujemo poslovanje. Kada je o ovom projektu reč, definitivno očekujemo da postavi nove standarde retail industrije u gradu, ali i da potvrdi mesto lidera GTC-a u oblasti razvoja nekretnina u Srbiji.

Osim specifičnog dizajna, Ada Mall na tržište Srbije uvodi i novine po pitanju brendova?

Upravo tako. Od izuzetne važnosti nam je da se diferenciramo u odnosu na postojeće šoping centre i ponudu koja je već zastupljena na tržištu. Naši posetioci definitivno mogu da očekuju mnoge brendove po prvi put u Srbiji, a uskoro ćemo početi da ih otkrivamo za javnost.

Na čemu će biti vaš fokus u narednom periodu?

Trenutni fokus nam je na 100.000 kvadratnih metara kancelarijskog prostora u izgradnji, na našim novim projektima GTC Green Heart i GTC X, koji će takođe doneti novitete na tržište.

 

Tekst: Vladimir Mitić
FOTO: Promo